11 iulie 2011

Competenţă-abilitate de bază: eschivarea

Azi-noapte, în loc să citesc pedagogie, dacă tot nu dormeam, am făcut imprudenţa să deschid "La taifas" a Aurorei Liiceanu. Spun imprudenţă pentru că n-am mai scăpat-o din ochi până după 3 dimineaţa şi că, dacă dormeam, nu se mai întămpla ce urmează să vă povestesc acum. Imprudenţa mai mare a fost, însă, să las tv-ul deschis. Câutând, la un moment dat, o foaie pe care să fac însemnări din carte, am făcut imprudenţa-de data asta în sensul propriu al cuvântului- să-mi arunc ochii la tv. Şi ce descopăr?! Descopăr o reluare a unei emisiuni-probabil din timpul zilei de ieri- în care invitat era chiar ministrul Funeriu. 
Curioşii mor repede. Şi, dacă nu mor, măcar se irită-enervează. Ca mine, azi-noapte. 
Nu mi-a fost dat niciodată să văd o persoană mai abilă într-ale eschivatului! Să reuşeşti să eviţi de fiecare dată să răspunzi la o întrebare invocând eventualiăţi ale unei realităţi viitoare, mi se pare curată dibăcie! Parol! 
Nu mi-a rămas în cap ni-mic care ar avea legătură cu părerea domnului mai sus numit despre învăţământul actual, despre "de ce?" urile multe care i-au fost adresate. Mi-a rămas, însă, în cap, cum zice Noua Lege a Educaţiei că ar fi. Sau cam care-ar fi vinovaţii pentru situaţia actuală. Sau, ce vorbesc aici?! Nici atăt.
Adică: În 2002 procentul de promovabilitate a fost nuş cât. În 2011 procentul a fost atât, s-au pierdut nuş câte procente pe drum, care consideraţi dumneavoastră că ar fi explicaţia?
Răspuns: Vedeţi dumneavoastră, nu pot să răspund la această întrebare. Structura Bacalaureatului a fost cea propusă de dna Andronescu. (P.S. Lipsa ghilimelelor se explică prin faptul că replicile redau conţinutul, nu reproduc întocmai cuvintele participanţilor la discuţie)
Cine-i de vină pentru rezultatele dezastruoase din învăţământul actual? 
Ca un sistem să funcţioneze este nevoie de trei componente obligatorii: resurse materiale-înţeleg eu şcoli dotate corespunzător, infrastructură şi alte asemenea, resurse umane-adică tot ce e uman şi implicat în procesul instructiv-educativ şiiiii motivare-înţeleg eu a acestor resurse umane. Dacă una din aceste componente lipseşte, sistemul nu funcţionează. Zău? Cel puţin una din aceste componente lipseşte cu desăvârşire. Aşa, si?
Păi cum, zice moderatorul, să funcţioneze, când însuşi directorul este ales pe criterii politice? FALS. Cunosc cel puţin 3 (trei) directori de şcoală care n-au nicio treabă cu politicul. Mă rog, altă poveste. 
Răspuns: Conform Noii Legi Naţionale a educaţiei, directorul va fi ales de Consiliul de Administraţie format din, citez: "părinţi, reprezentanţi ai comunităţii locale şi profesori". Pro-fe-sori? Care? De ce nu spunem şi câţi? De ce nu spunem şi că noua metodologie limitează candidatura la funcţia de director la profesorii titulari ai unităţii respective de învăţământ? Aaa, reprezentanţi ai comunităţii locale? Păi şi ei, dânşii, domniile lor pe ce criterii sunt acolo? Că doar nu primează profesionalismul, în detrimentul politicului. 
Şi, uite-aşa, iar mă auto-enervez amintindu-mi. Aşa că mă opresc, zic. Şi, trebuie să recunosc, dacă-mi vedeam eu de somn azi-noapte, tare bine mai era. Vorba mamei: noaptea e făcută s-o dormi!
Dar, zău aşa, cum mai pricepeam eu cum e cu eschivarea? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu