23 mai 2010

Banda pentru bicle chiar e pentru bicle!

E deja ceva vreme de cand au apărut pe străzile autohtone nişte benzi în culori pale, încadrate de dungi galbene. Ei, bine, domnu' şi doamna şi domnişoru' şi domnişoara care te deplasezi leneş în spaţiul ăla, află că benzile alea sunt destinate celor ce folosesc drept mijloc de deplasare biciclete. Bi-ci-cle-te! Da, aia e banda pentru biciclişti!
Bag seamă că unora le place mult culoarea benzii pentru biciclete, că, zău, dacă pricep care ar fi motivul pentru care te-ai deplasa într-un spaţiu lat de vreun metru, cand ai tot restul aleii, trotuarului, străzii, la dispoziţie. Sau o fi din cauza culorii galben, ajută să ţii drumul drept? Dar nu, că banda aia frumos colorată nu formează întotdeauna o linie dreaptă. Nu înţeleg, nu mă duce capul să găsesc explicaţia.
Îmi pun întrebarea asta de fiecare dată cand văd oameni deplasandu-se leneş şi folosind mijloacele de locomoţie din dotare, respectiv cele două picioare, fix pe banda destinată biclei. Înteleg că avem de-a face tot cu cifra "doi", bicla avand două roţi, dar totuşi, banda cu pricina mai are şi niste biciclete desenate din loc în loc. Ăsta o fi semn rău? Sau ce-o fi cu bicicletele alea acolo?
Încăpătanare curată. Sau ignoranţă. Sau naiba ştie ce-o mai fi. Cert e că mie-mi dă cu virgulă cand încerc să găsesc răspunsul la întrebarea asta: de ce să mergi pe banda pentru bicle dacă nu eşti pe biclă?
Uite-aşa, m-a apucat o încăpăţanare şi m-am hotărat să nu-i mai ocolesc deloc. Dacă sunt pe role sau pe biclă, mă deplasez pe banda pentru bicle şi nu mă dau la o parte de acolo nici daca mă roagă careva. Zic "pardon", să se dea din drumul meu, şi trec mai departe. Să mă apostrofeze pana se satură. De ce să mă apostrofeze pentru că merg eu regulamentar şi ei nu, asta e altă dilemă. Dar, fie!
Să mergi pe banda pentru biciclişti e ca şi cum ai merge pe şosea şi ai vrea să fii ocolit de maşini, cel puţin asta zice logica mea. A, şi masina nu zice pardon, te calcă şi te satură de mers pe unde nu trebuie. Aşa încat, nenea si tanti, domnişoru' si domnişoara care vă deplasaţi leneş pe banda pentru biciclişti, ce-ar fi să învăţaţi să mergeţi pe unde nu e banda aia frumoasă, încadrată cu galben şi unde vedeţi biciclete desenate? Şi ce-ar fi să-i învăţaţi şi pe copiii dumneavoastra să facă la fel? Chestia aia e pentru biciclete. Bi-ci-clete!

P.S. Vă rog să scuzaţi accidentările cauzate de lipsa de bun simţ a posesorilor de bicle care se deplasează regulamentar (adică în spaţiul ăla îngust, frumos colorat pe alocuri, încadrat de benzi galbene).

8 comentarii:

  1. :))
    Brava! Ce-mi plac mie luările de atitudine!

    RăspundețiȘtergere
  2. merci, merci.
    De nu mi-oi pune un afis cu asta si mi l-oi lega de gat. Dar oare cei care sunt in halul asta de ignoranti, or sti sa citeasca, daca nici desenele nu le inteleg?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ţine pur şi simplu de o disciplină pe care nu o avem. Habar nu ştim să observăm şi să ne conformăm unor reguli...

    De-asta e aşa greu :)

    RăspundețiȘtergere
  4. sa vezi ce-o sa se disciplineze dupa ce si-or lua niste trante!

    RăspundețiȘtergere
  5. he he he! suntem doi deja!
    eu dau peste ei. claxonez si apoi ii lovesc. am invatat asta in Germania. mi-au rupt vreo doi coatele acolo de m-a usturat in cur. acelasi layout: claxon si in 5 secunde vine lovitura. nu ai ce sa comentezi, nu ai voie pe acolo. aaa, daca mergi si din fata te surprinde o bicicleta, realizezi asta si te feresti, nu am nimic cu tine.
    duminica si luni am fost in Herastrau. aceleasi probleme. biciclistii au aceleasi probleme! pe piste. tatici cu copii in brate merg pe acolo si nu se feresc cand sunt claxonati. peste ei nu dau, ce vina are copilul ca ta-su e cretin?
    niciuna, dar, oare, invatat de capos asa, oare, zic, nu va creste si plodul identic?
    G.

    RăspundețiȘtergere
  6. cum spuneam...bine-ar fi sa-i invatam si pe copii. dar daca nu stim noi, tare mi-e teama ca... o sa fie si plodul la fel, cum spuneai.

    RăspundețiȘtergere
  7. ce spui tu o prostie. Incearca sa mergi - ca pieton - pe banda de biciclete de pe bd Decebal (Buc.) si sa vezi ce bine e.

    Toate terasele sunt construite fix pana la banda asa ca trotuarul e in dreptul teraselor (si sunt multe) absolut inexistent.

    In plus nici cu biciclistii nu mi-e rusine la capitolul indisciplina. Valseaza in exteriorul benzii alocate lor de zici ca au o afectiune neurologica. Asa ca...mai gandeste-te

    RăspundețiȘtergere
  8. "ce spui tu o prostie. Incearca sa mergi - ca pieton - pe banda de biciclete de pe bd Decebal (Buc.) si sa vezi ce bine e." - pai ce sa caut eu, ca pieton, pe banda de biciclete?

    da, daca n-am pe unde in alta parte, cum spui ca exista spatii de trotuar in care singurul loc pe unde se poate merge, ca pieton, a ramas pista pentru bicle, e de scuzat si de inteles. Altfel...

    Si da, sunt si biciclisti indisciplinati, cum le spui tu. Insa poate ca n-ar fi asa multi, daca ar avea loc pe pista pentru bicle. :)

    RăspundețiȘtergere